tog

Photobucket

d thing.S

..that will be part of my day life, some of the activities in which I take part, the part.s of the puzzle that make the paint.INg OF my Life!

My EVS stay in France





I started my European Voluntary Service (EVS) in about 3 months ago. I live in the city Thionville, that is on a half an hour train ride from Metz and Luxembourg, the cities in which my organization has offices/spots. I love this part of France as much for its geography as for its culture.

My stay here is related to the promotion of the organization in different ways, varying from fairs to group presentations in high schools. I often take part in youth exchanges and seminars, and sometimes I am also a trainer for some workshops where I share my prior experience. Currently, I design some promotional materials for TOGETHER and I prepare for my workshop “stickers art” that is part of the youth exchange Power Of Art. In this period of several months, I managed to meet many young and positive people, who also have chosen the association Together as their host organization, as well as volunteers from other organizations who have chosen France as a country for their volunteering stay. I visited several quite good places in the country and managed to make new contacts with many creative people involved in the active society. The French classes help me and motivate me to learn the language.



European Voluntary Service is a perfect opportunity for young people to meet new people, to learn new language (as much as they can), to acquire new skills, to share knowledge and also to learn new techniques and methods of education.

Together is a youth association that has accepted me as a part of the team that opened the doors to my ideas, which also gives me tasks in which I can realize my capacities and which fulfill me. I am happy that I am doing my EVS here in Together.


македонска верзија:

Мојот европски волонтерски престој го започнав пред речиси 3 месеци. Живеам во градот Thionville, кој е на половина час од Мец и Луксембург, градовите каде мојата организација има канцеларии.Овој дел од Франција ми се допаѓа многу како географски, така и културолошки.

Мојот престој овде е поврзан со промовирање на организацијата на најразлични начини од саеми до групни презентации на ученици во средните училишта. Учество на младински размени како учесник, но и како тренер за некои работилници за кои имам претходно искуство. Во моментов дизајнирам некои промотивни материјали за TOGETHER и се подготвувам за мојата работилница која е дел од агендата на младинската размена “Power Of Art”. Во овој период од неколку месеци успеав да запознаам многу млади и позитивни луѓе, кои исто така ја одбрале асоцијацијата Together за нивна host организација, како и волонтери од други организации кои ја избрале Франција како држава за нивниот волонтерски престој. Посетив неколку исклучително добри места во државата и успеав да создадам нови контакти со многу креативни луѓе кои се вклучени во активното општество. Часовите за француски јазик ми помагаат и ме мотивираат да го научам јазикот.



Евроскиот Волонтерски Сервис е одлична можност за младите да запознат нови луѓе, да научат нов јазик (колку можат), да стекнат нови вештини, да споделуваат знаење како и да научат дополнителни техники и методи за едукација.

Together е младинска асоцијација која мене ме прифати како дел од тимот и која ги отвори вратите за моите идеи, која исто така ми дава задачи кои се блиски на мојот капацитет и кои ме исполнуваат. Среќен сум што го избрав мојот ЕВС овде во Together.


Bookmark and Share

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © bLog abOut my_stay IN. TOGETHER ! FRance - Blogger Theme by BloggerThemes